Kommentare

Bitte geben Sie den Code ein
* Pflichtfelder
  • Andreas Grimmig (Samstag, 11. November 2017 10:42)

    Hallo, höre gerade Ihre Station. Tolle Musik, wie früher, als ich noch vor dem Kofferradio meiner Eltern saß und Radio Nordzee gehört habe :) Durch die Kurzwellenübertragung kommt das richtige "Vintage"-Gefühl auf! Hab mir extra einen schicken KW-Gebrauchtempfänger gekauft, um euren Sender besser hören zu können. Bitte weiter so!

  • Mike (Montag, 06. November 2017 11:14)

    Sehr guter Empfang auf 6070kHz hier westlich von Wien.
    SINPO 45544

    Antenne:81m Langdraht
    RX: ICOM 7600

    Gute alte Musik,
    zeitweise die einzige Radio Station im gesamten 49m Band, die ich hören kann.
    Wieviel Sendeleistung?
    Gruß de Mike, OE3MZC

  • Abdreas (Sonntag, 15. Oktober 2017 11:55)

    Sehr gut weiter so Klasse....

    Andreas DG6FFD JO41RK
    11:00 UTC mit S7/R5

  • Hans - Dieter Swobodnik (Donnerstag, 05. Oktober 2017 19:08)

    05.10.19 Ortszeit: 1905
    Hallo Freunde der Kurzwelle !
    Gute Musik , Empf.: Grundig Luxus Boy 10KHz Bandbreite super Klang eben die 70er :-))
    Zur Feldstärke gemessen mit TS590 an Antenne fürs 60 Meter Band in AM 5KHz Bandbreite im Mittel 59plus20DB QSP 10 DB
    Gruß aus Würzburg
    Dieter DL8NDD

  • AMJ Leunissen (Donnerstag, 05. Oktober 2017 09:41)

    Listening on 6070 kHZ, 5th october 2017, local time 9:35 UTC 7:35. Conny Ferrin show. Receiving equipment: Old Royal NAvy Receiver Pye Cat 619-set: steel longwire antenna: north south direction Very good signal and nice audio booming here, great show..... QTH Kerkrade southern part of Holland close to Aachen Germany. 73's from SWL PA11084, Sander

  • Manfred Degwerth (Freitag, 22. September 2017 15:52)

    Hab Euch mit Freude heut am Balaton mit S9 empfangen.Klasse Oldies,wie eben früher auf KW es war.

  • Adrian Connor (Freitag, 22. September 2017 12:40)

    Gestern Abend empfing ich ihre sendung hier in Dublin.
    SINPO 3,3,3,3,3

    The content discussed foundation licenses in different jurisdictions - a topic I found very interesting as I am new to the hobby.

  • Petr (Sonntag, 20. August 2017 13:21)

    Good listening conditions tody - 9 band vertical and FT-450. Some minor fading, but no rpoblem for RX :-)

  • Olaf Grunert (Sonntag, 09. Juli 2017 21:42)

    Kleiner Tipp für eure Seite.
    Wie wäre es mit einem Hinweis in der Art wie z.Bsp: Zur Zeit läuft die Sendung ...... oder so was ähnliches.
    Würde die Seite mit Sicherheit aufwerten. Da der Kalender nicht unbedingt aktuell ist. Leider.

  • Sandro Zuber (Mittwoch, 28. Juni 2017 11:58)

    Ich höre seit geraumer Zeit ihren Sender auf Kurzwelle ud finde Ihr Programm super. Allerdings höre ich euch auf einem anderen SDR

    http://fenu-radio.ddns.net:8073/

    Standort Nordschweiz. Dort ist eure Station am allerbesten zu empfangen in allem SDR und in guter Qualität mit starkem Signal.

  • Carsten Schmutzler (Montag, 26. Juni 2017 21:01)

    "Radio ohne Namen" mein Lieblingssender

  • Paul Glover (Montag, 15. Mai 2017 19:43)

    I have just picked up your station " Channel 292 " by chance.
    On 6070 khz
    At 11-30 utc in the UK
    SINPO,,,, 34433

    I know you are playing a lot of music but could not catch what the presenter
    was saying due to signal fade which is getting worse as the day goes on.
    I will try and get you again earlier in the day.
    I am using an ICOM R-71E Receiver and a 60 ft long wire with a Ham-gear Preselector.

    Would it be possible for you to send me a station qsl card.

  • gerhard willers (Sonntag, 14. Mai 2017 10:47)

    es ist ein genuß es ist wie früher 60---70er jahren radio nordsee-radio carolin-rtl--usw.einen riesen dank!!!!!!weiter so-nun kann der grundig satellit 3000-wieder betrieb machen 73 Gerhard M-aus Zehdenick macht weiter!!!

  • Dmitriy Puzanov (Montag, 08. Mai 2017 19:21)

    Reception report

    ---
    Date: 06-May-2017
    Time: 1850-1902UTC
    Frequency: 6070kHz
    Language: English
    SINPO: 35433-

    Program details:
    song(male vocal)? 1854UTC - song, 1857UTC - song. 1901UTC - announcement (female): "...this is Radio ... short wave...", song(male vocal).
    ---
    Location: 100km to the north from Almaty, Kazakhstan
    Receiver: Degen DE1103
    Antenna: telescopic
    ---
    Name: Dmitriy Puzanov
    Postal address: PO Box 11, Al-Farabi 69, Kostanay, 110000, Kazakhstan.

    kzdx@inbox.ru
    ---
    I've had great pleasure in logging Your station and sending You
    reception report, trusting that You will be in a position to verify it.
    Would You be kind enough to send me Your QSL(with all details of reception) if You find my report correct.


    Hope for answer!

    All the best!
    --
    Dmitriy Puzanov
    Kazakhstan

  • Thomas Schulze (Sonntag, 07. Mai 2017 13:44)

    Heute leider starkes Fading.Empfang um 11:30 UTC mit S5/R4 am Yaesu FRG-7 (TheFrog) und einer Magnetic Loop Antenne.

    Ich liebe den Sound der 20er und 30er Jahre.Hört man sehr selten.
    Ein fettes DANKE!

  • Jan Wentink (Dienstag, 25. April 2017 19:08)

    Sterk signaal hier op de Yaesu FT 920
    Groetjes vanaf Groenlo (Nederland)

  • Jörg, OE/DF3EI (Sonntag, 12. März 2017 12:51)

    In Wien am 12.03.2017 ab 12:30h starke Störungen (Jamming). Habe erst gedacht, es handelt sich um eine Art digitale Betriebsart, aber da der Quatsch nicht aufhörte...

    Gruß, Jörg, DF3EI

  • Reinhold (Sonntag, 05. März 2017 10:26)

    Habe nach länger Zeit mal wieder über die Kurzwellenbänder gedreht dabei habe ich euren Sender gefunden. Ich war sofort wieder in meine Jugend versetzt (1960er Jahre Radio Caroline )
    Endlich mal wieder ein Sender auf Kurzwellen der gute Musiksendungen bringt und nicht nur das „Computer Gedudel“. Das Signal kommt in der nähe der Loreley (Rhein) mit leichtem Fading zwischen S9 und S9 + 20 dB an.
    Mein Stadion: Empfänger JRC NRD 515. Antenne: Drahtantenne T2FD (25m)
    Tolle Sache das...!
    Vy 73 de Reinhold

  • Mathias (Mittwoch, 22. Februar 2017 20:09)

    Sehr geehrte Betreiber von Channel 292,

    mit größter Verwunderung habe ich auf Ihrer Webseite folgende Stellungnahme gefunden:

    Zitat Anfang:
    "Wenn ich Shortwaveservice wäre, und diese Behauptung wäre falsch, wäre ich sicherlich gerichtlich dagegen vorgegangen...."
    Zitat Ende

    Sie sehen, darin unterscheiden sich die Gemüter ganz offensichtlich.
    Sie sind nicht Shortwaveservice.

    Als Mitglied des DARC könnte mir dieser Sachverhalt egal sein, ist er aber nicht.
    Mir ist diese Situation insofern peinlich, da die Geschäftsführung meines Vereins bei Ihnen Sendezeit anmietet und sich somit auch als Kunde in gewisser Weise mit den Inhalten Ihres Internet-Auftritts identifiziert, da er Ihre Dienstleistung nutzt.

    Hiermit distanziere ich mich ganz klar von den oben aufgeführten kindlichen Äußerungen Ihrerseits und bitte den DARC diesbezüglich um eine Stellungnahme hierzu.

    Mit freundlichen Grüßen
    Mathias, DK4BM

  • Sven Müller (Samstag, 18. Februar 2017 13:09)

    Hi, höre euch gerade auf Kurzwelle. Guter Indoorempfang im Erzgebirge.

    Gruß

  • Klaus Kuhfuss DG9YAN (Donnerstag, 16. Februar 2017 15:45)

    Gruß aus Herford vom Bürgerfunker Klaus K. Ich mach auch schon seit dem 70 er Radio. Seit 1991 im Bürgerradio NRW. Wir sind im Verein Ostwestfalenfunk e.V. organisiert. Ich höre euch mit einem Yaesu FT 991 da ich auch Funkamateur bin. 9 +++

  • Roberto Sadun (Donnerstag, 19. Januar 2017 12:24)

    Dear Sirs, I have now heard a trasmissionne on 6070 khz from 10:13 hours to 10:35 utc. The program was music without comment. I think it is of your issuer and below send some details of the transmission:
    10:35 song You're so vain - 10.15 The Ides of March - 10:18 An unknown song - 10:22 Pilote of the Airwaves - 10:26 Lady Marmalade - Wieder Eine Nacht - I used a Grundig satellit receiver 500, a tuner Vectronics antenna AT1 and an antenna Rybakov homemade. It would be a pleasure for mme receive confirmation by email of my listening relationship. A short MP3 is at your disposal. Thank you. Roberto Sadun

  • Walter Schiefele (Freitag, 06. Januar 2017 12:21)

    Hallo, bin nun wieder gut drauf.
    Ich habe nun jemanden, dr mir Deinen Radioplayer installiert. Bitte um Zusendung der Software
    Danke und freundlichen Gruß
    Walter Schiefele
    w.schiefele@t-online.de
    Die Sendungen über KW 6070
    gibt es nur in Englisch?

  • Steve T (Freitag, 02. Dezember 2016 16:35)

    Hi .. Great station just like the old days..Hi , your station is always a good 5-8 with some qsb whilst driving from Burgandy France all the way to Southend-on-Sea, England..
    Keep up the good work

    Steve

  • Fred Bakker (Dienstag, 22. November 2016 08:08)

    Leuke ontvangst in holland

  • Carlo (Sonntag, 13. November 2016 15:58)

    Hallo an die Channel 292 Radiomacher,

    habe eben die Sendung mit Musik der 30er 40er Jahre entdeckt - ich bin als Sammler dieser Platten vollends hin und weg. Mein 1938er Saba hüpft vor Freude :-) . Empfang im Aachener Raum momentan sehr gut. Würde mich über meeeeehr in dieser Art sehr freuen!

    Grüße

  • Horst Garbe (Sonntag, 06. November 2016 10:51)

    Moin Ihr Lieben, auch heute wieder guter bis sehr guter Empfang (6.11.2016, ab 10 Uhr)- und das mit einer 80 cm Magnet Loop Antenne - eingestellt auf 14 MHz! Weil ich zu faul war, sie auf 6070 abzustimmen! Und auch altvertraute Namen tauchen hier auf: Schönen Gruße an Heribert Bender, Horst, DK 3 GV

  • Richard Felix (Montag, 31. Oktober 2016 15:17)

    Ein perfekter Empfang in Wien, 6.Bezirk, Stumpergasse auf 6.070 Khz im Europaband.
    Empfangsdatum 31.10.2016
    Empfangszeit: 10:00 MEZ bis 15:30 MEZ.
    Empfänger: Grundig Yachtboy 300.
    Sendeinhalt: Musik der 30er Jahre des vorigen Jahrhunderts. Jetzt höre ich die Ohio Players. Die Sendung wird kommentiert durch einen Sprecher.

  • sibi48 (Samstag, 29. Oktober 2016 13:35)

    Jamming im unteren Seitenband: Seit gestern 28.10.2016 ist ein Störsignal vorhanden. Sowohl auf Wide-band SDR der Uni Twente als auch direkt hier in Luzern

  • Eugen Riegg (Donnerstag, 13. Oktober 2016 10:13)

    Hallo
    ich höre gerade Ihr Programm auf 6070 Khz.
    Empfang sehr gut (S 9+20), QTH ca. 50 km nördlich Stuttgart.
    Empfänger: ICOM IC 761, Antenne: ca. 15m Draht.
    Vielen Dank!
    MfG, Eugen Riegg, DL6SBQ

  • Jörg Linnemann (Donnerstag, 06. Oktober 2016 11:55)

    Hallo Channel 292 - Radiomacher,
    Hallo Conny Ferrin,

    Vor einer Stunde: Ich kann diese hier (Deutschl., Hannover) überall gleiche Dudelmusik auf UKW nicht mehr ertragen. Also versuchte ich erst LW und dann die Kurzwelle. Dann stieß ich im 49 m - Band
    auf diese total geile black music und das in AM-Sound. Wie lange habe ich diesen Sound vermisst. Der absolute Hammer aber war dann, als nach dem Titel eine Programmansage in deutscher Sprache kam.
    Das hatte ich am wenigsten erwartet, denn alle deutschen Radiosender haben ihre Ausstrahlung auf Lang-, Mittel- und Kurzwelle inzwischen eingestellt. Die Mittelwelle ist an meinem Standort tagsüber
    tot.
    Jedenfalls hat mein Herz einen Freudenhüpfer gemacht. Die Musik von Conny trifft genau meinen Geschmack.
    Gucke mir jetzt Eure Webside an. Ich hoffe nur, dass CHANNEL 292 nicht auch einer jener Versuche sein wird, ein AM-Programm zu etablieren, das aber nach kurzer Zeit wieder aus finanziellen Gründen
    oder mangels Hörern eingestellt werden muss. Nein ich hoffe, dass ich lange Freude mit Ch.292 haben werde.

    Veel Groeten en Geluk,
    Jörg (Germany)

  • Carlo (Donnerstag, 22. September 2016 12:43)

    Schön dass es euch gibt. Empfang mit 40 m Außenantenne an restauriertem Weltempfänger von 1938 (Saba), Qualität mittags 3 bis 4. Leider mit Pfeifton unterlegt, lässt sich mit verminderter Bandbreite
    aber ausregeln. Gute Musikmischung, vielen Dank!

  • Catalin Paun (Mittwoch, 14. September 2016 09:58)

    Empfang in Norddeutschland.
    14.09.2016 / 09:55
    JO33SD31
    Signal: 9+20
    Radio : 3-5
    teilweise starkes Fading.
    Sendung Goldrausch

    Gerät: ICOM IC 735
    Antenne: 20m Langdraht endgespeist

  • Andre (Montag, 12. September 2016 22:46)

    Hello,

    I'm a bit lost on your website, trying to find a contact email to ask about several issues.
    The first is the "time booking" throught your transmitter. How to do it, what is the cost.
    The second is about "night time sponsorship". How much does it costs.
    The third: What are the characteristics of your station (power, direction, coverage area).

    Will be happy to hear soon from you.

    My best regards,

    Andre Nobrega

  • Didi (Donnerstag, 08. September 2016 17:51)

    s9+15db in basel (ch)
    locator: jn37tn
    rx: jrc nrd-525
    antenne: 18m endgespeist
    bravo, weiter so!
    73 de hb9dea, didi

  • Allen Dean (Sonntag, 28. August 2016 20:06)

    I hope I am correct that the station I heard earlier today, 28th August 2016 was you and I hope the following reception report will be of some interest:



    I heard you from 08.15 to 09.00 utc on 6045 kHz. Reception was good with a SINPO rating of 45544. Frequency was clear of any interference throughout.



    I heard you on my Eton satellit 750 receiver with a telescopic rod antenna, at my home in Padiham, a small town in the northwest of England.



    Soon after I tuned in you were talking about the BBC followed by the songs ‘bad, bad boy’ and ‘everywhere’. After 08.30 you featured an interview with a female regarding Radio Hope and later you went
    on to talk about Radio Prague in the propaganda and communist era. At 08.53 mention was made of the shortwave service and you closed with an interval signal.



    With the programme being entirely in German I do hope that it was your station that I heard and that the above details are correct. Although I was only able to understand parts of the broadcast it
    was nevertheless good to hear a new media programme on the air.



    Once again I do hope that my report has been of some interest. I would be grateful if you are able to verify via an e-qsl.





    Many thanks



    73s



    Allen Dean

  • John (Freitag, 19. August 2016 03:24)

    Heute sehr gute Empfang hier in Nord Italien, uhr 17:00 - 18:00 MESZ, RX mit eine BOSCH CALAIS USB Autoradio.
    Ich liebe diese alte kurzwellen: vielen Dank für die schöne Musik! Grüße von John.

  • De heer Johan Jansen (Samstag, 13. August 2016 18:47)

    S9+ und ein wenig QSB In Holland in der nahe von Arnheim. TS940s kenwood und ein Wellbrook ALU1530 Loopantenna.Machen Sie weiter so!! Grüßen Johan PA3GVK

  • S.Leunissen (Donnerstag, 11. August 2016 17:40)

    Hier in Montescudaio Toscane localzeit 17.35 uhr 11-8-2016 auf 6070 khz ein starkes signal auf ein drahtantenne in den baumen auf dem camping. Empfang sehr gut auf einem R209/2/B militaerempfaenger
    roehrenbestueckt. 73's de PA11084 SWL

  • Rüdiger (Sonntag, 05. Juni 2016 19:52)

    Your Signal... S9+10 in Ostfriesland near Aurich.
    Antenne FD4 longwire. TRX Kenwood TS 440.!

  • Konrad Sigg (Dienstag, 24. Mai 2016 16:32)

    Empfangsrapport aus JN47IP
    (30km nördlich von Zürich)
    59+20dB (-53dBm)
    Empfänger Kenwood TS-50
    Antenne Multibanddipol für die Amateurbänder.

  • R den Boer (Sonntag, 22. Mai 2016 11:24)

    Good Receiving here in Holland , whats the qsl adress in Holland from channel 292 ?

  • Joël (Mittwoch, 11. Mai 2016 21:44)

    Hello !
    I'm listening now to 6070. Is it possible to email Radio Back in Time? Thanks in advance.
    Nice musical program !
    See you soon.

  • Joachim Hauer (Dienstag, 10. Mai 2016 13:52)

    höre euch öfter, denn endlich wieder richtige AM mit Musik auf KW.
    Ant 50m vert. Loop und Elad SW2 SDR und durchweg über S9

  • Urs Joos (Montag, 02. Mai 2016 19:21)

    Manchmal stösst man auf 'Trouvaillen' beim Wellenbummeln, wie das in den 60-er Jahren des letzten Jahrtausends (!) der Fall war. Jedenfalls viel Glück beim Betreiben Ihrer Station! Hier noch ein
    kurzer Empfangsbericht:
    SINPO: 55534. RX: Perseus (SDR-Radio), Ant.: 3 El. Yagi (abgestimmt auf 20/15/10m!). Beste Grüsse aus der Schweiz. Urs Joos

  • Mark Forsyth (Mittwoch, 27. April 2016 10:21)

    Reception Report

    Last year I had the pleasure of listening to Channel 292 on shortwave. I sent a report by post at the time but heard nothing back. I am pasting my report below and would be very grateful if you could
    look at it and verify it via a brief e-mail, if possible.

    Kind regards,

    Mark

    Dear Sir,

    I have great pleasure in sending you this report of my reception of your station, Channel 292, which I heard broadcasting on April 14 2015 at 0448 UTC on a frequency of 6070 kHz. Conditions were
    fair/ poor and your signal was heard at fair/ poor strength at best, and suffered fading and co-channel interference from a Canadian station.

    I am a New Zealander, who lives in Malaysia. However, listening there is very difficult because of a lot of local noise. I was on holiday in New Zealand when I heard Channel 292. I was listening on
    an AOR 7030+ receiver, attached to a EWE aerial. This is basically the shape of a staple, with the verticals being 5m high and the horizontal wire 15m long. They are a small, but very effective,
    antenna for a decent receiver.

    Programme details are:
    0448 As I joined the programme, a song was being played. It may have been called 'Tell Me Love' (or similar)

    0451 A new song was played. the singer had an 'electronic' sounding voice.

    0454 1/2 There was an id for 'Laser 558' followed by a song called 'It's a Sin'

    0459 1/2 As the song ended there was another announcement. It was difficult to hear what was being said, but the announcer mentioned 'Radio.... broadcast .... high seas...' There was a jingle for the
    Breakfast Special Group.

    I don't think the id was for Laser 558, but I cannot tell you whom it was for. The signal then faded.

    0506 An American black soul type number was played (Motown style)

    0509 There was a brief announcement (couldn't decipher it) and then a new song, sung by a woman. (Signal mixed with Canadian).

    0513 An announcement was audible. I gave a web address. This was followed by a song by another female vocalist.

    0517 There was an id jingle. I thought it was for Radio Veronica, but I could be wrong.

    I am sorry I cannot be more specific, but conditions weren't great. I had a look at your website, and what it said should be playing and what was playing were two quite different things. It was
    definitely a Laser 558 identification I heard at 0454 UTC and that wasn't what was scheduled. I guess the website hasn't kept up with developments. Never mind, it is not a problem.

    I very much enjoyed listening to your programme. I hear very few low powered stations from Europe. where I live, it is virtually impossible to hear them. Can you confirm you are on 750 watts?

    I hope that if the details are correct you might be able to send me a brief e-mail, card or letter confirming my reception of Channel 292. I would greatly value a verification from your
    station.

    Kind regards and best wishes,


    Mark Forsyth

  • Martin (Samstag, 23. April 2016 18:31)

    ich bekomm jetzt einen EK07 der kanns vielleicht noch lauter

    lG Martin

  • Uwe (Sonntag, 10. April 2016 11:40)

    Auch gut im Web SDR zu hören
    http://sdr-heide.de

    73 de Das SDR Team Uwe und Marco aus Schleswig Holstein

  • Tribbel X (Sonntag, 27. März 2016 15:35)

    Sehr guter Empfang hier in
    Weil am Rhein/Südbaden im Dreiländereck D/CH/F.
    SINPO 54454 (S9,R4).
    RX mit Yaesu FRG 8800 und Dressler ARA 60 Aktivantenne. Weiter so.
    73 & 55 Tribbel X/Harald

  • Timm Breyel (Montag, 14. März 2016 01:00)

    Listened to a great selection of jazz, pop and country & western tunes from the 1930s, 1940s and 1950s during the PTHP programme. What a marvelous collection of dixieland, blues, scat and swing
    jazz it was too! It was like listening to the 78 rpm records of my grandfather's (who was a jazz musician in the late 1920s) and hearing Louis Armstrong, Ella Fitzgerald and the like, once again,
    many years ago. Wonderful, wonderful show!!! By the way, do you have an email address for PTHP?